Der erste größere Patch für Call of Duty: WWII ist LIVE! Zumindest auf PlayStation 4 und Xbox One, PC soll dann morgen folgen. Das war bisher bei allen Call of Duty Titeln so und hat sicherlich etwas mit Steam selbst zu tun – aber wir PC-Zocker bekommen den ca 850MB großen Patch eben auch 😉 Und die ersten Patchnotes wurden ebenfalls veröffentlicht.
Es wurden zahlreiche Dinge gefixt, beispielsweise soll die Verbindung zu den CoD Servern nun besser laufen. Auch der nicht enden wollende Loadingscreen soll nun der Vergangenheit angehören. Und natürlich wurden auch gleich diverse Exploits auf Gustav Cannon und Sainte Marie du Mont gefixt.
Außerdem kündigte Sledgehammer einen weiteren Patch in den kommenden Tagen an, der weitere Verbesserungen bringen soll.
Erstes Double XP Wochenende!
Und zur Feier des Tages… Oder des Releases… Wie dem auch sei: Das erste Doppel XP Wochenende steht für Call of Duty: WWII an! Das ganze läuft bereits und geht noch bis zum 13. November 19 Uhr Deutscher Zeit. Zumindest erstmal auf PlayStation 4 und Xbox One – PC wird sicher folgen.
Viel Spaß wünschen wir!
[go_divider top=“no“ text=“top“ divider_color=“#eaeaea“ size=“1″ margin=“10″]
Patchnotes für Call of Duty: WWII Patch 1.05
COD:WWII MULTIPLAYER UPDATES:
- Connectivity improvements and optimizations
- Fixed de-ranking issues
- Addressed an issue where players encountered an infinite load screen
- Leaderboard stability improvements and bug fixes
- General UI improvements
- Loading optimizations
- Splitscreen functionality improvements
- Added new unlock inventory stars to indicate when new items are added
- Adjusted hit marker audio to be higher default level (note: can be adjusted in settings)
- Fixed out of world exploits on Gustav Cannon and Sainte Marie du Mont
- Espionage Basic Training – Reduced painted time from 10 seconds to 6. Made it so only bullet damage paints you.
- Weapon tuning to allow for one shot kills outside of hardcore mode, enabling challenge completion.
- Fixed infinite flamethrower bug
- XP Earn rate tuned in Operation Neptune
- Fix issue of shotgun variants not appearing
- Emblem Editor and visualization improvements
- GameBattles Improvements
- Fixed Gridiron Ball exploits
COD:WWII MULTIPLAYER WEAPON TUNING UPDATES:
BUFFs –
- Walther Toggle Action Shotgun – Damage increased at extremely close range
- Bren LMG – Increased damage per shot
- LMG Bipod – Sped up ADS time when in bipod stance
NERFs –
- BAR Rifle – decreased fire rate and widened hip fire spread
- STG44 Rifle – widened hip fire spread
- FG42 Rifle – increased recoil and widened hip fire spread
- Machine Pistol – decreased damage ranges
SNIPER CLASS – Fixed a bug with all Sniper Rifles zooming to exact center when aiming down the sights.
COD:WWII NAZI ZOMBIES UPDATES:
- Zombie Map Exploit Fix – clipping into a zombie spawn closet using revive mechanic in Laboratory
- Fixed Klaus pathing
- Fixed out of world exploit – The Final Reich