Homefront – Neuer Patch in Sicht


Lange Zeit war es still bei uns rund um Homefront. Das Spiel ist Erschienen und läuft vor sich hin. Von Zeit zu Zeit kommt ein Patch, der Fehler behebt und die ein oder andere Gameplayänderung vornimmt und damit auf Spielerfeedback reagiert. Vor einigen Tagen kündigte Community-Manager Jeremy Greiner auf der Homefront Seite einen PC-Patch mit der Versionsnummer 1.0.4x an.

Neben einigen neuen Servervariablen, bzw. Serverbefehlen gibt es auch jede Menge Änderungen am Balancing der Waffen und Gadgets.

M4: Increased damage vs. infantry head to be less effective at long range (compared to that of the ACR).
ACR: Increased damage vs. infantry head, chest and abdomen to be more effective at long range.
SV45 SMG:
– Increased damage values vs. infantry to be more effective at range.
– Slightly increased infantry default material damage to be more effective at short range.
Diablo SMG: Increased damage vs. infantry be slightly more effective at range.
M200 Sniper Rifle :
– Increased damage values vs. infantry to account for enemy health regeneration.
– Adjusted damage range to be more lethal at short/medium range.
Cluster: Increased Battle Points to 1600.
Hellfire: Increased Battle Points to 1300.
Phosphorus: Increased Battle Points to 1600.
AntiTank Drone Dumb fire Missile: Damage increased vs. infantry.
M1A3 Abrams: Increased damage resistance from the front of the tank.
LAV Rocket (Seat 1):
– Increased damage vs. M1A3 Abrams
– Decreased damage vs. LAV
– Adjusted over armor effectiveness to compensate for damage changes.
LAV 30mm Cannon:
– Increased damage vs. M1A3 Abrams
– Decreased damage vs. LAV
– Adjusted over armor effectiveness of the Tanks to compensate for changes.
Proximity Launcher: Decreased damage vs. M1A3 Abrams.
Rocket Launcher: Dncreased damage vs. M1A3 Abrams, and adjusted over armor to compensate for this damage change.
MD600 Mini Gun: Adjusted damage values vs. Scout Heli and Apache Heli. Prior to this change, a proficient Scout pilot could take out an Apache with one extended burst. It now requires at least one cool down to kill.

Das komplette Changelog findet sich im Homefront Blog.

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